AFRO-NEDERLANDSE STUDIES WERKT VANUIT EEN DEKOLONIALE VISIE.

Hiermee bedoelen wij dat wij in onze curriculum, didactiek, pedagogiek en organisatie rekening houden met het koloniaal verleden, inzien dat dit koloniaal verleden effect heeft op onze hedendaagse interacties en structuren en door onze manier van werken proberen wij deze effecten uit het koloniaal verleden op onze hedendaagse samenleving teniet te doen.

 
Zawdie Sandvliet (oprichter, organisator en docent)

Zawdie Sandvliet (oprichter, organisator en docent)

“. . . the past does not exist independently from the present. Indeed, the past is only past because there is a present, just as I can point to something over there only because I am here.”

 –Michel-Rolph Trouillot, Silencing the Past: Power and the Production of History (1995)

De module.

Tijdens de module Afro-Nederlandse Studies worden er naast werkcolleges door Zawdie Sandvliet hoorcolleges gegeven door verschillende gastdocenten. Met deze experts behandelen de studenten verschillende thema’s van pre-koloniaal Afrika tot institutioneel racisme. Daarnaast spelen oud-studenten van Afro-Nederlandse Studies ook een belangrijke rol in het doorgeven van kennis. Als peer educators geven zij een masterclass op middelbare scholen.

 

oudStudenten
X
peer educators

Wil jij op jouw middelbare school een masterclass Afro-Nederlandse Studies van één van de oud-studenten? Stuur ons dan een e-mail. Wij komen graag langs in jouw les.

 
21bf1d3d-a92c-4de4-b985-94357a5fe43b.jpeg

Wat studenten zeggen over Afro–Nederlandse Studies: